Uns posts enrere (concretament en aquest) t’explicava les raons per tenir un blog corporatiu. I quan pensem en blogs corporatius ens venen al cap emprenedors que han començat amb un blog i les xarxes socials per fer-se un nom i donar a conèixer els seus productes abans de tenir un local propi o botiga.
Comencem treballant a casa i ens donem a conèixer a través d’un blog, d’Instagram, de Youtube…
Per aquesta raó moltes vegades quan pensem en blogs ens venen al cap aquest tipus de negocis, negocis nascuts en el món 2.0
Però no és així sempre. Hi ha empreses amb més o menys història, conegudes i amb molts locals o botigues a diferents ciutats. Empreses que tenen un fluxe de clients que són conegudes més enllà del seu markèting 2.0. Però tot i això que han apostat per tenir blogs.
Per què? Perquè un blog aporta informació extra i fidelitza al lector.
Et presento quatre grans empreses, ben diferents entre elles, que tenen un blog on:
- T’ensenyen els beneficis que aporta treballar amb ells, en aquest cas, de treballar en equip:
- Et donen a conèixer el món en el que es mouen, el seu sector:
- Et donen a conèixer les noves tendències, amb detalls i explicacions extenses:
- Eduquen, aportant informació vinculat al seu sector:
Amb aquests exemples es pot veure que com els blogs no estan venent els seus productes directament sinó que serveixen per educar, fidelitzar i inspirar. Perquè els lectors no volen llegir sobre els teus productes directament, no volen que els venguis. Volen aprendre els beneficis que aporten els teus productes. I això es fa educant, fidelitzant i inspirant.