Pensant a curar contingut, però necessites una última empenta?
En aquest article compartiré amb tu els avantatges principals de fer curació de continguts com a marca personal i com a empresa. Veurem com la curació de continguts pot millorar la teva presència online i t’ajuda a connectar amb el teu públic de manera més efectiva. També veuràs com estalviar temps alhora que et converteixes en una autoritat en el teu sector.
Perquè aquests són alguns avantatges que obtindràs si comptes amb la curació de continguts dins la teva estratègia de comunicació.
Avantatges de la curació de continguts:
Et diferencies de la competència
Anem a veure els seus beneficis, començant per la diferenciació.
Destacar és crucial. No convertir-te en un més i demostra que ets diferent ve de la mà d’una bona marca personal i de la manera com comuniquem. De marca personal us poden parlar altres experts. Si parlem de com comuniquem, podem destacar amb la curació de continguts.
Pots oferir la mateixa informació que una marca de referència, o que el veí del costat, però segur que l’oferiràs igual? Si afegeixes un resum o una citació serà teva, la teva visió i la teva experiència reflectides en com a recomanades.
I això no ens fa diferents de la resta de persones?
A banda, si has escollit aquesta informació per oferir i no una altra també et diferenciarà. Saber què volen llegir els teus seguidors, escoltar i oferir a la teva audiència.
Guanyes autoritat davant dels lectors
Saps que volen els teus lectors, comparteixes informació, continguts, que trobes sabent que els interessarà.
I no comparteixes qualsevol cosa.
Tens prou experiència per reconèixer bon contingut, saber aportar informació extra o valorar la veracitat de la informació (i decidir si es comparteix amb els teus comentaris en contra o no per no difondre fake news).
I t’estàs construint la teva reputació. Perquè quan cures contingut de qualitat, guanyes autoritat davant dels teus lectors. Et veuen com un expert fiable que busca el millor per a ells. És com guanyar-se un lloc a la llista de preferits!
La teva marca construeix una reputació
Les marques personals s’associen a una persona. Però quan cures com a empresa… No només et crees una marca personal, sinó que dotes l’empresa d’humanitat. Hi ha algú darrere!
Estàs humanitzant l’empresa, que és una de les coses més demanades pels consumidors: que hi hagi algú darrere de la marca, que no siguin robots.
I la consistència en la curació de continguts contribueix a construir una reputació sòlida i fiable per a la teva marca. La gent associarà la teva marca amb informació útil i rellevant.
Et posiciones com a referent en el teu sector.
Vols ser la font d’informació on tots acudeixen? I no em refereixo que et consultin dubtes i tu hagis de respondre. Em refereixo que ofereixis contingut que enriqueixi les converses.
Amb la curació de continguts, estaràs a punt per respondre amb informació rellevant que guia i contextualitza. Et convertiràs en un referent al teu sector, on et busquen pel teu coneixement.
Et converteixes en una font d’informació
Continuem parlant de ser una font fiable.
Amb la curació de continguts, et converteixes en una font primària d’informació. Els teus seguidors saben que poden comptar amb tu per mantenir-se informats i actualitzats. Davant d’una consulta, un comentari o una notícia, tu pots respondre amb un contingut com “aquí tens una informació que et posarà en context” o “això t’ajudarà a trobar algunes respostes”, etc.
La curació de continguts et brinda les eines per fer-ho. La confiança que generes és inavaluable.
Estableixes connexions amb professionals del sector
Hi ha un punt que pot fer por quan cures contingut.
Parlar d’altres experts.
Si estic compartint contingut d’una altra persona, què farà que no la llegeixin? La resposta, el que comentem en altres publicacions anteriors: el valor que tu afegeixes al que comparteixes.
I benefici per a tu?
En compartir contingut d’altres, i en etiquetar-los i/o esmentar-los, hi estaràs connectant. Et coneixeran, compartiran el teu contingut (i arribaràs a una altra audiència). I qui sap, d’una connexió en pot sortir una col·laboració.
Mantens una perspectiva informada i actualitzada, seguint les últimes tendències
L’últim avantatge de fer curació de continguts.
Estar a l’última. Per curar necessites llegir, estar informat i analitzar entre línies allò que llegeixes… i això et porta a estar contínuament actualitzat sobre noves tendències o notícies del teu sector.
I estar a dia és essencial per ser rellevant al teu sector.
En conclusió
Per acabar, és fonamental destacar la importància de la curació de continguts en l’era digital actual. Enmig del soroll incessant d’informació en línia, ser un referent en la selecció i presentació de continguts rellevants és clau. La curació de continguts no només implica trobar bona informació sinó també saber-la posar en context.
Si t’interessa aplicar la curació de continguts a la teva estratègia de comunicació, parlem-ne