fbpx

Com crear un Pla de Social Media en 7 senzills passos

El primer pas per començar una estratègia de comunicació és la creació d’un pla. No tenir un pla és començar la casa per la teulada, tot i així hi ha moltes empreses que no ho creuen necessari. Però un Pla de Social Media té com a objectiu saber què fas amb la teva comunicació online i perquè ho fas. Organitzar, planificar i adequar els mitjans online per comunicar –te amb els teus usuaris.

Si ets una persona a qui li agrada passar a l’acció i seure’s a planificar estratègicament se’t fa pesat, aquesta part de la comunicació se’t farà una mica costa amunt, però és la que et portarà més feina, perquè marcarà el teu camí i ha d’estar ben estructurat. Jo per exemple, és amb la part que més gaudeixo. M’agrada planificar.

Quines parts ha de tenir un pla de social media?

  • Situació actual: Primer de tot necessites conèixer què és la marca, què ha fet fins ara i quina és la seva situació actual. Explicar com ha arribat fins aquí, per què es va crear…
  • Públic objectiu: Quin és el teu target? Has de poder-te imaginar el teu client ideal, amb les seves peculiaritats, el seu físic, saber els seus interessos i amb què el pots ajudar.
  • El tag line, la teva missió: És la frase que et defineix. L’has de tenir molt interioritzada, que aparegui a la teva web i als teus tríptics, que sigui amb la que et defineixes. Per exemple la meva és “ajudo a les petites empreses i professionals en la seva comunicació digital”, o en la seva variant: Comunicació per a petites empreses i professionals.

La segona part del Pla Social Media

  • Objectius i estratègies: Sense objectius no anem enlloc. Perquè no sabem on hem d’anar. Així que pensa tres o quatre objectius que vulguis aconseguir amb la teva comunicació i escriu-los. I quines estratègies faràs per aconseguir aquests objectius? Perquè és molt fàcil dir que el teu objectiu és vendre la nova col·lecció primavera-estiu, però què faràs per vendre, posar-ho en un expositor i ja està o participaràs en fires? Doncs amb la teva comunicació igual, has de planificar quines coses faràs a la web, al blog i a les xarxes socials per donar a conèixer la col·lecció i vendre-la.
  • Calendari d’accions: Objectius i estratègies marcades. Tot apunt. Però… quan ho faràs? Amb l’emoció d’escriure-ho i planificar-ho segur que ara tens moltes ganes de posar-ho en marxa tot alhora. Però millor que t’asseguis amb un calendari i marquis un període per cada estratègia.
  • Pressupost: Facis tu la feina de comunicar o la tinguis externalitzada és necessari saber de quin pressupost disposes i què et vols gastar en la teva comunicació. Fer números.

La tercera part i final del Pla Social Media

  • Mesurar resultats: Sigui a final d’any, sigui cada cop que una estratègia que t’has marcat acaba, asseu-te a valorar si has aconseguit el que t’has proposat i quin ha estat el resultat. Això et servirà per saber si estàs enfocant la teva comunicació per bon camí.

Una vegada fet el pla de comunicació i amb el calendari d’accions ben a la vista, traçar el teu camí per aconseguir els teus objectius et serà molt més fàcil. Si et costa marcar-te estratègies o necessites ajuda per crear un bon calendari d’accions consulta’m i ho treballem conjuntament.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.