Per avançar-nos a les tendències del nostre sector, per comunicar amb contingut de valor i per no estar autopromocionar-nos contínuament, conèixer el nostre sector és important.
Sota aquesta premisa a l’estiu vaig fer una enquesta sobre com ens informàvem.
El resultat demostra que sí, que ens agrada estar informats i que ens serveix com un aprenentatge continuat del sector al que ens movem.
Les xarxes socials i les newsletters estan al capdamunt de les eines que serveixen per estar al dia, tot i les possibles notícies i rumors que poden aparèixer. Eines com Feedly o Google alerts no són tant comunes a l’hora de recopilar informació, tot i que permeten un seguiment més exhaustiu.
Aquesta enquesta i la infografia que n’apareix després demostra que ens trobem amb dificultats per informar-nos tot i saber de la seva importància.
Per això el paper de la curació de continguts és clau. I aquesta curació el que està fent és crear una estratègia per recopilar informació d’una forma que ens benefici. I que no ens faci perdre temps buscant informació a diferents fonts d’informació (o webs, articles…). Ens està oferint la informació que busquem amb un punt descriptiu abans que ens ajuda a decidir si aquest article és el que necessitem ara o no cal perdre el temps llegint-lo.
Et posaré dos exemples ben gràfics:
Quin dels dos t’aporta prou informació per optar a llegir l’article sencer?
En cap cas dic que els dos articles no són interessants. Només explico com aprofitant la tècnica de content curation, ja ofereixes informació que ajuda descartar o no la lectura d’un article.
La conclusió principal és que ens agrada estar informats de les novetats del nostre sector. Però al mateix moment no tenim una bona estratègia per recopilar informació.
En seguirem parlant en futurs posts