Fa uns dies la Sofia Mateo preguntava als seus stories què en pensàvem del fet de pagar per emprovar la roba. Ja fa temps que algunes botigues ho han posat a la pràctica
La raó és que sembla que la gent entra a la botiga, es prova la roba i després la compra per internet. No a la botiga online del comerç d’on venen, sinó a qualsevol botiga, depenent del preu.
Amb coses com aquestes puc entendre que alguns comerciants reneguin del món online, de les xarxes socials. Almenys és la sensació que tinc amb algunes botigues, que no tenen ni web.
Jo sóc de comprar a botiga física. Però no nego que miro la seva web abans de comprar. Per saber les novetats, per curiositat abans d’anar-hi… i si el que hi veig m’interessa vaig a la botiga.
Per això crec que encara que no hi hagi botiga online, els comerços han de tenir canals online.
Per quina raó tenir blog?
Un blog posiciona. Un blog manté la web actualitzada amb contingut nou cada setmana, cada quinze dies (segons cada quan es publiqui) i això fa que Google ho detecti com a positiu. I ja sabem, quan alguna cosa és positiva per Google, posiciona millor.
I no només posicionament. Un blog permet informar i inspirar al lector. Permet que el comerç pugui donar a conèixer amb detall el seu producte o involucrar al client amb els valors de la botiga.
Pinterest, la xarxa semi-desconeguda
Pinterest és una xarxa, que jo no considero social, que ben utilitzada serveix per portar tràfic a la web. També és un motor de cerca i un punt d’inspiració fort. Un comerç pot utilitzar Pinterest per ensenyar els seus valors, mostrar inspiració per als clients, ensenyar exemples de com fer ús dels productes que ven el comerç…
L’ús de taulers propis de la botiga, siguin d’inspiració, de representacions del client ideal o d’usos dels productes que ven el comerç.
La xarxa social de les imatges. Però com hem vist en altres posts també dels textos. És el lloc ideal per mostrar el nostre producte i per fer-ho hem de tenir en compte tenir un feed ben cuidat (tipologia d’imatges, un bon branding, una bona descripció), d’utilitzar els hashtags correctes (ni molt genèrics, ni molt concrets) i com comentava abans uns bons textos descriptius o captivadors.
Newsletters
Hi ha dos tipus de newsletters, quan parlem de comerç. Les newsletters que presenten nous productes, rebaixes… i les newsletters que apart d’ensenyar les novetats aporten informació extra.
I aquestes newsletters són les que són més ben valorades pels clients. Són newsletters que parlen no només del producte que venen sinó que es posen en la situació del compradors, en el seu dia a dia i en les seves preocupacions. Són newsletters que ofereixen promocions, o ensenyen les novetats segons la compra del client, personalitzant el màxim el tracte.
Com sempre, recomano que quan comencis al món online comencis poc a poc, primer un canal, després un altre. Així que, per quin canal començaràs?