He escrit altres vegades sobre com tenir idees per escriure un post al blog. I és un dels temes que treballem als meus workshops. Però moltes vegades el problema no ve per trobar idees sinó per passar aquesta idea en un text ben estructurat per al blog.
No sé si el post perfecte existeix. Sempre hi ha alguna cosa a millorar o simplement hi ha a qui li agrada fer les coses diferents.
Les modes canvien.
La forma de presentar la informació també.
Tot i així els posts, per tenir una estructura ben definida i que ajudin tant a la seva lectura com en l’arc de storytelling que se li vol donar té una sèrie de factors que s’han de tenir en compte
El títol
Hauràs sentit a parlar altres vegades de la importància d’un bon títol. I no sempre és fàcil trobar-lo. Un títol que ens cridi l’atenció, que ens vulgui er llegir més però que alhora no sigui un clickbait de manual (aquells titulars que només serveixen perquè entris, fent veure que et donaran una informació especial i que no és certa, com per exemple: Aquest error va fer que en Carles s’arruïnés.
Hi ha títols que funcionen millor que altres, com per exemple:
- Com pot…
- 5 punts clau…
En aquests títols és interessant utilitzar la paraula clau i donar una pista de la resta del post.
Introducció
La introducció que et dirà si el que s’explica més endavant t’interessa o no. I això com es fa? O fas un petit resum (pensa en els diaris, que tenen substítols o entradetes on es respon al qui, què, com, quan, on, perquè).
També pots platejar una història que et serveixi per introduir el tema: una anèctoda o un fet que es va resoldre com explicaràs després.
Afegir dades que donin sentit al que explicaràs.
Utilitzar una imatge
Subtítol
Una frase/sub-títol que resumeixi el benefici, o el primer benefici, que aporta aplicar el que s’explica al post.
Pots utilitzar tants subtítols com beneficis vulguis explicar.
Els subtítols donaran facilitat a l’estructura del post i a la seva lectura, ajudant a la vista a descansar i a trobar les idees principals.
Contingut
El post en sí, el cos important del que vols explicar. És on donaràs la informació del procés o respondràs als beneficis del que dones a conèixer.
Entremig hi poden haver crides a l’acció, petits punts on recomanis llegir altres posts relacionats, fer un tweet d’una frase clau…)
El contingut es pot dividir altra vegada en subtítols, bullet points… per facilitar la lectura.
Conclusió
Tanca l’explicació amb un resum del que has explicat, una conclusió. Serà la manera de resumir en poques paraules el post i de donar la dada final necessària. allò que vols que recordin els teus lectors.
Crida a l’acció
Potser aquesta és la crida a l’acció més important. Aquí sí que has d’esperar que el teu lector faci alguna cosa: es subscrigui al blog, et compri un producte o et deixi comentaris (després que li facis una pregunta per exemple).
I seguint aquests passos potser no tindràs el post perfecte, però t’hi acostaràs i podràs esquematitzar les idees perquè siguin més fàcils de llegir i comprendre.
I tu, apliques aquest esquema als teus posts perquè siguin un post perfecte?