Imagina’t que quan t’asseguessis davant de l’ordinador ja tinguessis la idea clara del que escriuràs. Imagina’t que tens una llista de temes per parlar, de lectures que t’ajudaran a donar a conèixer la teva marca.
Un dels punts que més ens frenen quan hem d’escriure al nostre blog, o a les nostres xarxes socials, és saber sobre què parlarem. Ens bloquegem.
I entrem en una voràgine de llegir i llegir posts d’altres persones que comparteixen llistes amb els millors títols per a blogs, llistes d’idees per publicar a les xarxes socials… I no et nego que sigui dolent. Però, i si et crees tu la teva pròpia llista? Si adaptes aquesta llista als teus objectius?
Tothom té objectius. I quan es tracta d’una marca encara més. Volem vendre un producte no a l’estiu. Volem fer una promoció especial de rebaixes. Volem arribar als 100.000 seguidors.
Però, què comuniquem, què publiquem a les xarxes socials per aconseguir aquests objectius?
Ens hem assegut a pensar els nostres objectius, hem fet un calendari trimestral de què vendrem cada mes, però hem abandonat la comunicació. No ens hem centrat en pensar què escriurem i què compartirem per aconseguir aquests objectius. Simplement parlarem de nosaltres, de la nostra marca.
El calendari editorial ofereix aquesta planificació i la possibilitat d’alinear els nostres objectius i el què comunicarem. I un calendari pot ser mensual, trimestral o anual.
Per preparar un calendari editorial jo segueixo un mètode de 5 passos. 5 passos on alineo els meus objectius amb els continguts que escriuré, busco idees per publicar, organitzo les idees segons els objectius i planifico. Programo.
Aquest mètode de 5 passos és el que t’ensenyaré al workshop que faré el proper dissabte a Mataró. Treballarem conjuntament perquè tinguis el teu calendari editorial pels propers mesos apunt.