La setmana passada es va fer viral una carta de Lucía, mi pediatra. I també es va fer molt de ressò per la polèmica sobre les vacunes i la seva incidència en malalties com l’autisme. No. No he canviat de temàtica al meu blog.
Però la carta viral de la pediatra és un clar exemple de curació de continguts. Apart d’una molt bona resposta treballada.
Quan parlo de curació de continguts explico les avantatges, com posicionar-nos com a referents, com ens ofereix contingut per publicar a les xarxes socials… però aquesta vegada tuinc un clar exemple de com es pot fer un post llarg i amb molta informació aprofitant la curació de continguts. Perquè, en el nostre dia a dia convivim amb ella, amb la curació de continguts. I actualment s’aplica a la comunicació online però ha estat present sempre. En estudis, en publicacions, en xerrades.
Perquè quan donem explicacions basant-nos en altres fonts, i aquestes són fiables, el que estem fent és curar contingut.
Després de posar al lector en situació i explicar la seva experiència com a pediatra, Lucía explica la història que hi ha darrera de l’associació de l’autisme amb les vacunes i com diferents estudis ho han anat desmentint durant diferents anys. No posa els links en el text, a les fonts originals, però sí que ho explica al final com a mode de biografia, on afegeix altres links d’interès explicant el perquè ho són.
A vegades és difícil saber com fer un post curat. Tendim a pensar que el lector no vol tanta informació, que compartir informació és sols per a les xarxes socials, que al blog hem de parlar de mi i només de mi. Però en aquest post, traient la polèmica, hi ha molt més que donar informació. Hi ha informació, hi ha coneixement, hi ha bona reputació i hi ha molt de “qui sóc” i “conec la meva feina”.
I amb això no només va fer una carta viral. Sinó que va ser viral perquè, entre altres, estava molt ben documentada. Molt ben treballada. Un exemple de bona feina, de conèixer el sector i dotar d’informació als lectors. Un bon cas de content curation.