No hi ha dubte que les xarxes socials han canviat la forma de comunicar-nos.
I per a les empreses, les xarxes estan servint per poder connectar amb els seus clients actuals i els potencials i conèixer allò que els hi interessa, per d’aquesta manera adaptar els seus serveis.
Però en el cas de les empreses petites, l’ús de xarxes socials pot ser un maldecap. La sensació que ens trobarem sobrepassats per tot el que ens poden oferir les xarxes fa que a vegades no sapiguem veure la importància que tenen en la comunicació de la nostra empresa.
Claus per una bona estratègia en Xarxes Socials
Crea un Pla
Hi ha qui entra a les xarxes socials sense haver creat un pla abans. Un pla estratègic on tinguem per escrit quins són els objectius que pretenem aconseguir amb la nostra presència a les xarxes, com ho farem i cada quan ho farem.
Tingues un calendari editorial
El calendari ens serveis per poder organitzar els posts que publicarem, cada quan, etc. que farà que tinguem una presència constant a les xarxes socials i també ens permetrà visualitzar d’un cop d’ull les estratègies per fer realitat els nostres objectius.
Coneix el teu client
Quins són els dubtes dels teus clients? Volen saber sobre nous impostos com a empresaris o són emprenedors que necessiten gestionar millor el pressupost familiar?
Si coneixes el teu client li pots parlar millor dels teus productes. Saps quins interessos té, què necessita i què li agrada, saps per quina raó et compra a tu en canvi d’un altre. Juga amb aquests aspectes per poder-te dirigir a ell quan publiquis a les xarxes socials. Parla directe a ell.
Converteix-te en un referent informatiu
Fes servir la tàctica 80/20 a la hora de publicar. 80% del contingut que publiques és extern, notícies relacionades amb el teu sector, novetats, informació útil pels teus lectors. 20% del contingut és propi.
Per posar un exemple, amb la crisis de la covid, hi havia subvencions per a empreses en risc. Pots utilitzar aquestes notícies per explicar al teu client què són i com es pot beneficiar d’aquestes subvencions. Amb aquesta tàctica et convertiràs en un referent informatiu, mostraràs que coneixes el sector en el que treballes i estaràs oferint confiança al lector.
Escull els canals
Un dels errors habituals és voler estar a totes les xarxes socials. No és necessari, a més a més ens provocarà un bloqueig general i un estrès que no ajudarà a que la nostra entrada al món online comenci en bon peu. Escull quines xarxes socials et beneficien més, a quines tens més clients potencials i a quines et sents prou confiat per publicar amb naturalitat.
Marca comuna
Pot semblar de lògica però és un error habitual. A totes les xarxes socials que utilitzis fes servir la mateixa imatge de marca, en el teu perfil. També el nom utilitzat ha de ser el de la marca, i a ser possible sempre igual. Per exemple en el meu cas a Twitter: @rosermante, a Instagram @rosermante…
Tingues en compte també les mesures de les imatges del perfil i de la portada, per assegurar-te que queden ben enquadrades
Contingut diversificat
No publiquis sempre el mateix. Alguns dies pots publicar el post que has fet pel blog, canviant una mica el text, altres pots llençar preguntes al teu públic, una imatge, vídeos….