fbpx

Claus per fer una bona content curation

Per mi la curació de continguts té molt a veure en les recomanacions que fem en el nostre dia a dia. Perquè crec que fem curació de continguts contínuament, quan recomanem sèries, llibres o articles sobre la nostra feina.

Clar que considero que compartir per compartir no és curació, s’ha de diferenciar. És quan comparteixes amb un propòsit clar: Donar-te a conèixer com a expert.

Quan compartim a través de les xarxes socials, a través dels blogs, de podcasts, el que fem és donar un contingut extra als nostres seguidors i ho fem posant-ho en context. No compartim links a la tun-tun. Expliquem perquè ho fem, què ens aporta o què ens ha semblat.

A més, són links que d’alguna manera ens representen. Per posar un exemple jo no compartiria una notícia sobre models de cotxes si no hi hagués alguna relació a la notícia sobre comunicació online. Perquè… la meva comunicació i els cotxes què tenen en comú?

Per poder fer una bona curació de continguts s’han de tenir clars una sèrie de claus.

I aquestes claus són una bona metodologia de cerca i compartiment de la informació:

Definir temàtica

Saps sobre quin tema vols parlar? Sobre quin tema ets experta? Pot ser un tema o diversos temes i generalment relacionats el teu àmbit de treball, amb la teva marca.

No oblidis que el que vols és demostrar coneixement.

Cerca i identificació

Saps d’on trauràs la informació? Els blogs que llegiràs, els magazines, gent a qui seguiràs… Una vegada identificades les fonts d’informació i les paraules clau hem de trobar una manera de rebre tota aquesta informació sense haver d’anar saltant de xarxa social a xarxa social o de blog a blog.

Hi ha agregadors com Feedly, fins i tot Pinterest. Ens poden servir per buscar aquestes fonts i anar guardant les notícies que ens interessen.

Quantes més fonts d’informació tinguis millor, no et pots basar en la informació que reps d’un sol lloc. El lector acabarà abandonant i llegirà directament el blog original

Planificació

En quin moment t’interessa publicar les notícies que estàs buscant? El contingut curat ha de seguir la teva estratègia de comunicació i de continguts, així que t’interessarà més treure algunes informacions ara i algunes més endavant. Planificar i calendaritzar també aquest contingut és important.

Curar

Una vegada saps quines fonts d’informació recopilaràs, quan en parlaràs, et toca destriar quina informació realment t’interessa. Ja que a Feedly, a Pinterest, o a l’agregador que facis servir, rebràs molta informació.

Aquesta informació que reps l’has de llegir i destriar per saber si realment és interessant. Aquest pas és la curació. Llegeixes, destries i arxives la informació que t’interessa per utilitzar-la més endavant (en el calendari que has planificat).

Compartir

És el moment que la informació que has curat la comparteixis al teu blog (amb posts curats com aquest) o a les teves xarxes socials. Si que has de tenir en compte que cada xarxa o cada canal de comunicació demana la seva manera d’escriure i de compartir (més o menys caràcters, possibilitat de compartir el link directament o no…)

Analitzar

Què ha estat el més vist i què és el que més interessa als teus lectors? És important saber aquestes dades per mirar si la teva estratègia de continguts va per bon camí o fer els canvis necessaris.

Tipus de contingut que es pot utilitzar en la curació de continguts

Quins continguts es poden publicar a les xarxes socials o als blogs seguint la tècnica de la curació de continguts? Tots. Es tracta de ser creatiu i veure com es poden publicar continguts nostres o de tercers.

A continuació tens algunes propostes amb exemples de formats de continguts que pots compartir:

Llistes:

Les entrades de blogs amb llistes d’objectes, lectures recomanades, consells, frases memorables, etc. acompanyades d’exemples (i els seus respectius links a les fonts originals) són un exemple clar de contingut curat

És el cas d’una newsletter. És una llista que va fer Toca Tacón

Newsletters

Les newsletters són una bona font de contingut curat. És on es poden donar a conèixer diferents novetats pròpies, notícies del sector, ressenyes… El seu format, com els blogs, dóna la possibilitat de ser creatiu, aportar valor. I fer una tasca de creació de contingut amb la curació, que també és important.

Magazines:

Hi ha webs en format magazine que es dediquen a la curació de continguts: Estan oferint contingut extern, de tercers, com a notícies del dia i del sector, en un format que podria semblar el d’una revista.

Frases memorables:

Molt normals a les xarxes socials, un contingut no propi en molts casos que es pot publicar com a contingut curat són les frases memorables. Siguin de personatges coneguts o altres frases que utilitzem al dia a dia de la nostra marca.

Crítica o ressenya de productes:

Hi ha blogs dedicats al cinema, a les sèries, a llibres… que es dediquen a fer crítiques o una ressenyes afegint valor propi (opinions personals, explicacions del què ens pot aportar…).

Infografies:

Les infografies aporten molta informació en poc espai. I molt visual. Són eines ideals per curar contingut propi com estudis. En una infografia pots curar contingut d’entrades antigues, agrupant-les en una sola imatge, un resum d’un estudi…

Prediccions:

Semblant a les frases memorables, les prediccions (sobretot al començar un nou any) de com serà el sector en el que ens movem els propers mesos ens ajuden a donar a conèixer les tendències i afegir el nostre toc, amb comentaris o opinions pròpies.

Notícies del sector:

Potser aquest és el contingut que ve més al cap quan es pensa en la curació de continguts: Notícies del sector propi en el que ens movem i que ens serveixen per mostrar que estem al dia de l’actualitat que ens afecta, que coneixem les tendències…

Preguntes i respostes:

Es pot considerar curació de continguts? Sí. És informació que ens arriba des de diferents llocs o xarxes i que unim en una sola entrada, vídeo o infografia (per posar alguns exemples) i responem amb l’ajuda d’exemples que ho facin més entenedor, estudis, etc.

Conclusió

Com pots veure en aquest post, la curació de continguts no només t’està ajudant a omplir un calendari editorial amb informació externa. També estàs oferint coneixement sobre el teu sector, sobre un tema que t’interessa. I amb aquest contingut que ofereixes estàs demostrant que llegeixes, que t’informes… i que saps del que parles. Reputació. T’estàs creant una reputació.

Si vols saber com començar a planificar una estratègia de curació de continguts, parlem-ne.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.