Fa unes setmanes parlava de les claus per fer una bona curació de continguts. Tenir una estratègia, una manera de fer i de seguir per aconseguir curar contingut a nivell de marca personal o a nivell d’empresa és important. Molt important.
A vegades tenir clares les claus, l’estratègia, no és suficient. També hem de tenir en compte els resultats que esperem obtenir amb aquesta curació de continguts.
Per mi, aconseguir bons resultats amb la curació de continguts passa per 7 punts. 7 punts que em marco estil checklist quan reviso els continguts que he guardat per compartir, sigui per a mi o per a clients.
7 punts per valorar bons resultats amb la curació de continguts
Ofereixo el que l’audiència vol
Què busca el meu lector? Què comparteix a les xarxes socials? Si són lectors que busquen entreteniment. O al contrari, si el que volen són ressenyes o tendències… Tinc en compte les seves necessitats per oferir continguts d’acord amb aquesta idea.
Filtro tot el que llegeixo
Tota la informació que llegeixo ha de passar un filtre abans de ser compartida, és una part important de la curació de contingut.
Per fer-ho fàcil em responc a aquestes preguntes:
- Està ben escrit/elaborat?
- És rellevant per l’audiència?
- És un article vell o és recent?
- Està relacionat amb el que estic publicant?
- Reflecteix la meva visió de marca?
Busco bon contingut
Encara que no ho pugui semlar hi ha molta informació diferent a molts llocs. I amb eines automatitzades és fàcil accedir-hi. Lectors de feeds RSS, llistes de Twitter, l’ús de hashtags… em poden ajudar a trobar la informació necessària del contingut que m’interessi.
Li dono un valor
No comparteixo per compartir. Afegeixo valor. Explico perquè ho comparteixo, faig una introducció del contingut que comparteixo, expresso la meva visió alineada amb el que comparteixo…
Ho presento correctament
M’asseguro que els continguts compartits tenen un fil conductor amb el meu contingut i amb altres compartits anteriorment. Utilitzo la meva veu de marca i els meus colors corporatius per seguir la lògica de marca també en el contingut curat.
Creo un hàbit
Cada dia, durant una estona, busco, llegeixo i filtro contingut que puc compartir. Ho he convertit en un hàbit. Una estona al vespre per fer una ullada de tot el que s’ha publicat i marcar allò que m’interessa. Una estona l’endemà al matí per escriure un contingut sobre la informació que he trobat i que m’ha interessat.
Ètica per davant de tot
Quan comparteixo contingut tinc en compte l’ètica:
- Dono crèdit al creador original, a la font original de la informació (apart de compartir el link)
- Accepto els drets d’autor.
- Busco diferents fonts d’informació, quan més millor, pot semblar que copio a l’autor original si sols em baso en una o dos fonts.
- No copio, hi poso de la meva part per escriure contingut nou unit al que comparteixo.
Seguint, primer les claus per fer una bona curació de continguts i després aquests 7 punts clau, és com aconsegueixo que els continguts que comparteixo obtinguin els resultats esperats.