Durant els mesos d’estiu és quan m’assec a fer un plantejament sobre la nova temporada al blog. Utilitzo el mètode de 5 passos per plantejar les meves publicacions. Cada mes m’assec a escriure el contingut del següent mes i el programo tant al blog com a les xarxes socials.
A vegades, segons la inspiració que tinc en el moment que em poso a escriure, com que tinc el calendari anual a mà, aprofito per escriure diferents posts de la mateixa temàtica, encara que aquests vagin en mesos separats.
Avui però, et vull explicar com em poso a escriure un post nou
Amb el calendari a la mà veig els títols provisionals, que en veritat són les idees principals que vull explicar en el meu post. Em centro en el problema, per explicar com ho veig jo i com ho solucionaria. Acabo amb un consell final.
Mentre el vaig escrivint ja opto per quin tipus de post serà, les paraules clau que faré servir i els links que hi incorporaré, sobretot quan es tracta de posts curats. Finalment retoco el títol i escric el definitiu.
Quan ja el dono per acabat i retocat, escric al calendari editorial els posts que faré a les xarxes socials. Busco dos o tres títols diferents i algunes idees clau per Twitter que es publicaran durant la setmana del post (de dimecres a dimecres, quan surt el nou post), extrec una frase del text per a les #tuesdaytipsbyrosermante, un paràgraf més extens o un resum pel dia que surt publicat el post per a Instagram, Facebook i LinkedIn.
Busco una fotografia, a través de Pexels, i seguint un patró: que hi hagi color blau. Abans la retocava amb Picmonkey i n’estava molt contenta però els seus últims canvis han fet que em passi a Canva.
Una vegada amb el post escrit i la fotografia retocada, programo el post. Per a la newsletter em reservo un resum i la idea principal. És l’únic text que no em preparo amb antel•lació, ja que em baso en l’actualitat per a poder donar informació extra, tant de tipus més personal com amb noticies del sector del Social Media.
Vols revisar tots els punts per tenir un post ben definit i saber què fer abans i després de publicar-lo? Descarrega’t el checklist que utilitzo per validar els posts.