El passat divendres vaig co-organitzar i participar a una xerrada sobre comunicació. En aquesta xerrada voliem exposar a les sòcies de Dóna’t un Impuls, l’associació de dones empresàries on vaig realitzar el taller, la importància de la comunicació, no només online sinó també la comunicació en premsa ola de tenir un pla i una estratègia.
En aquest taller volíem exposar tot el que s’ha de tenir en compte quan es parla de comunicació. I ho vam fer com un viatge, amb la idea que cada assistent se sentís aludida en algun punt. Vam començar parlant de la importància del Pla de Comunicació, el de Markèting (que són diferents) i de la identitat corporativa. De com una web posicionada ens ajuda, l’ús de SEM, de les newsletters i les xarxes socials. Per no oblidar les fotografies corporatives i de lifestyle business i com ser notícia ens fa aparèixer als mitjans.
Foto d’Eva Torres fotografia
La necessitat de tenir un calendari que ens guiï
Crec que si ens posem a mirar per sobre cada xarxa social veurem que tenen moltes assemblances entre elles i que totes busquen el mateix: una atenció al client i una comunicació directa amb ell.
Amb el pla de comunicació pots decidir quina és la xarxa social en la que t’has de centrar. Desaconsello entrar a totes les xarxes socials perquè sí. Hem de tenir clar què volem transmetre a cada una d’elles, quin tipus de lector hi ha i si és el nostre lector ideal, que a la llarga es convertirà en client. I sobretot, no entrar a totes perquè sí. Si ho fem, el resultat final serà que les acabarem abandonant.
Em vaig voler centrar molt en el que considero important quan entrem a les xarxes socials. Tenir clar què comunicarem i quan ho farem. El calendari editorial. No ens podem despertar a mitja tarda i dir: ostres, avui encara no he publicat res: faig una foto a aquestes flors de la botiga, ho publico i hi escriuré alguna cosa com “avui la llum de la floristeria dóna uns colors especials a les margarites”.
Però, tot i que la foto pot estar relativament ben feta i el text més poètic, què ens aporta aquesta publicació? No hi ha una estratègia a darrera, no hi ha una continuació amb el que hem publicat anteriorment…
Per això necessitem un calendari. Saber què i quan publicarem. Saber que ho publiquem perquè ens interessa vendre alguna cosa. Perquè sí. Les xarxes socials són una eina més per ajudar-nos, a la llarga, a vendre.
Si no tens un calendari ben definit, al març es farà el taller Planifica el teu contingut, a Mataró. Pots veure tota la informació i apuntar-te en aquest link.