Ja hem començat setembre. A les xarxes socials em trobo una barreja de cansament i alhora de ganes de tronar a les rutines. Deixar de publicar fotos de les nostres vacances, de les coses diferents que fem a l’estiu, per tornar a la vida de l’oficina, del taller, de la botiga… del dia a dia.
Però… i això com ho portem a la nostra comunicació? Ens costa arrencar i no sabem com omplir un calendari editorial. Tenim novetats, estem al setembre, però prou per omplir tot el mes?
La content curation ens pot ajudar a omplir un calendari
La content curation és el procés de buscar, filtrar i classificar la informació existent a internet i oferir-la d’una forma organitzada i amb un valor afegit. Aquesta tasca facilita destriar el gra de la palla i oferir el contingut més rellevant pel lector. Podeu conèixer millor la content curation en aquest article que vaig escriure fa un temps.
I utilitzem aquesta tècnica per omplir el nostre calendari amb notícies o posts que considerem interessants. Un exemple? El que ha fet MdeMama aquest estiu.
MdeMama i el seu calendari d’agost
MdeMama és doula. En el seu blog parla de maternitat des de la vessant principalment de les famílies nombroses i dels prematurs. A Instagram parla del dia a dia de la maternitat, del seguiment de l’embaràs i del que pots trobar quan et trobes en aquests moments. Durant l’estiu ha donat a conèixer, a través del blog, a mares i pares que parlen de la criança des de la vessant més personal o a través de la feina. Per fer-ne difusió a les xarxes socials ha utilitzat la curació de continguts.
Com ho va fer?
El primer pas va ser preparar els dos posts que sortirien durant l’agost al seu blog. En aquests posts, de format llista, parlava de 15 comptes que parlaven sobre la maternitat o la paternitat. Però n’hi ha molts més, de comptes. Així que es va optar per ampliar la informació al compte d’Instagram.
Es va recollir i fer una llista de tots els posts interessants d’aquests comptes. Excepte el dia que es publicava el post al blog de MdeMama i algun altre dia que es deixava per anunciar que es parlaria, durant l’agost de maternitat i paternitat des d’altres punts de vista, es va anar publicant aquests posts curats.
Si els comptes disposaven d’Instgram es feia un repost, sinó se’ls citava. Tots els posts publicats durant el mes d’agost van informar sobre l’autor de la publicació original.
D’aquesta manera es va aprofitar l’agost, un mes en general fluix amb poc contingut per publicar, per tenir prou contingut per publicar diàriament, sense perdre la temàtica de MdeMama, el seu engagement i mantenint la línia editorial.
Vols saber com omplir un calendari editorial?
Si també vols tenir prou contingut, curat o no, per omplir un calendari editorial i que alhora segueixi una línia i puguis aconseguir els teus objectius marcats, tinc el servei ideal per a tu