La curació de continguts no és una estratègia que va sola en la comunicació digital, sinó que va acompanyada d’altres estratègies i el que pretén és donar de valor al nostre coneixement. La curació de continguts parla de nosaltres. Parla de la nostra expertesa.
I per la nostra marca la nostra expertesa és important. Perquè és aquesta la que ens ajudarà a mostrar-nos diferent a la competència, a ser únics i al final a vendre. Perquè comprarem, com a clients, algú que sap del que parla abans d’una persona/marca que es posa a vendre un producte perquè sí, sense conèixer els beneficis. El que ens pot aportar o pel que serveix. O vosaltres ho faríeu?
I el que vol fer la curació de continguts és ajudar-nos en aquesta expertise que tenim.
Si considerem que els nostres lectors són una comunitat que ens segueix no solament pel producte que venem, sinó perquè amb aquest producte els hi estem venent una experiència, pertànyer a una comunitat, un nexe en comú, els hi hem de mostrar no solament el nostre producte sinó allò relacionat. I això es fa compartint informació relacionada.
La informació que els hi oferim està especialment triada per ells. Sabem que els hi interessa, que els hi aporta coneixement o sentiment de comunitat.
Ensenyem una varietat de perspectives diferents. No solament som nosaltres que parlem dels beneficis d’un producte o servei, sinó que demostrem que hi ha estudis, altres publicacions que reforcen la nostra idea.
Estem informats constantment del que passa al nostre voltant en relació a la nostra marca. Ens hem d’assegurar que els nostres lectors tenen informació actualitzada, i més en un moment que la informació és ràpida i n’hi ha tanta.
Ens estem posant a la pell dels nostres lectors. Empatia. Sabem el que necessiten i els hi estem oferint. No volen que els hi venem un producte, volen que els hi venem una experiència, una manera de sentir-se. I això no es fa a través d’explicar les característiques del nostre producte sinó mostrant els seus beneficis.
Sí, podeu considerar que explicar els beneficis dels nostres productes ho podem fer nosaltres mateixos. Però, què és més creïble, que jo parli dels beneficis de fer ús de les xarxes socials com a marca o que t’ensenyi com altres marques estan triomfant en l’ús de les xarxes socials?
I per acabar, uns posts que et poden servir d’inspiració: