Un dels punts més difícils quan tenim un blog és mantenir-lo. Els primers mesos estam tan emocionats que escrivim posts per donar i per vendre, que es diu col·loquialment. Però al cap de poc la inspiració es va espaiant en el temps i ens costa posar-nos davant a l’ordinador a escriure, quan tenim altres feines pendents.
I no, no per escriure el post d’aquella setmana, sinó d’organitzar-me els propers 3 mesos.
Com crear contingut del blog pels propers 3 mesos
Amb una agenda mensual a la mà escric al costat del mes de quin tema m’agradaria parlar (de content curation, d’una xarxa social en especial…). Si puc aquest procés ja el faig per tot l’any, així tinc els 12 temes centrals del blog.
Sóc de treballar amb llibretes, així que el següent pas és agafar la llibreta d’idees i de contingut (podríem dir que tinc una llibreta per cada tema). Hi escric tot de possibles títols sobre posts que puc escriure. M’inspiro mirant Pinterest, amb el que es comenta a diferents grups de Facebook en el que estic, a través de Feedly, del que em comenten clientes… i en vaig traient una llista més o menys llarga. De tots els temes possibles, pertoquin als 3 mesos en el que estic centrada o no.
Amb la llista a un costat i el calendari a l’altre reparteixo les idees per a cada mes en qüestió, segons la temàtica. Em centro a omplir els 3 mesos en el que estic treballant però no evito omplir altres mesos per tenir ja una part de la feina feta. Després aquests mesos els deixaré apart, per centrar-me en els altres.
Quan ja tinc els 4/5 títols dels posts mensuals és quan puc començar a escriure. És quan centro un matí a la setmana en aquesta tasca. Em costa poc posar-me a escriure. M’agrada. M’assec i deixo que les paraules surtin soles. Sí, després faig repassades en veu alta i retoco, però puc escriure sense problemes en poca estona.
Una vegada escrits els posts els reviso. Ho llegeixo en veu alta, retoco alguns aspectes, reordeno alguna frase… i busco el títol definitiu. Per aquest pas faig servir Google Keyword Planner per veure quines són les paraules més buscades en relació al meu tema.
Pexels és un dels bancs d’imatges, com Morguefile, que més utilitzo. M’agradaria poder tenir fotos pròpies pel blog però de moment utilitzo els bancs d’imatges. A les xarxes socials no, aquestes són pròpies. Una vegada triada la foto la preparo amb PicMonkey. Com que tinc posts escrits pels propers 3 mesos faig tirada de retoc fotogràfic pels 3 mesos, al ser possible, en un mateix dia.
I preparada per programar-ho al blog. Que ho faig el mes anterior a la publicació, per si haig de retocar alguna cosa d’últim moment.
Tot i que he comentat abans que sóc de llibretes també faig servir aquest calendari, que et pot ajudar a planificar els teus posts i també les teves xarxes social.
[…] En el post anterior us explicava que Pinterest i Feedly eren les meves fonts principals d’inspiració. També el que em pregunten els clients i amistats, o dels grups de Facebook. […]