fbpx

Elements clau en la descripció de producte

Dilluns a Instagram us proposava un joc. Et demanava que et posessis a la pell del teu client i imaginessis com descriuria un producte que ha comprat (i que li agrada molt) a un amic seu.

No és fàcil descriure productes per ecommerce. I acabem escrivint les característiques més tècniques. Pensem que és el que el client busca, saber mides, materials utilitzats i preu.

I sí, són característiques que els usuaris miren. Però quina diferència hi ha entre la bandolera de la botiga de la cantonada amb la que has vist per Internet? Si ens posem a mirar materials, dissenys… poques diferències veure (excepte en casos molt especials) i serà més per gustos que triem.

Però hi ha una altra manera de guanyar-se el cor dels compradors. Amb les emocions.

Elements clau d’una descripció de producte

Tot i que estem parlant d’enamorar el client, de mostrar-li els beneficis dels teus productes des d’una visió més emocional, no hem d’oblidar els elements clau de la descripció de producte:

El nom: Utilitza paraules que ajudin als usuaris saber de quin producte es tracta. Un exemple el tenim amb les Motxilles Rumbau. Tot i que tinguin un nom especial, Rumbau, saps que són motxilles.

Paraules clau: Sí, hem de pensar en com busquen els usuaris els productes que volen comprar. Busquem sinònims a motxilles per exemple. Continuant amb l’exemple de KimuBCN amb la seva motxilla Rumbau podem veure que utilitza: Motxilla de tela, Unisex, impermeable, per a portàtil, Motxilla Eco, Motxilla amb nanses

La fitxa tècnica és on s’ha de donar la informació més objectiva: Mides, colors, materials… és la part menys atractiva però la més necessària

 

Ara, el que li donarà el punt atractiu al nostre producte és descriure els beneficis.

Els seus valors i avantatges d’utilitzar el producte és el que farà el teu producte diferent a la resta de productes similars. I aquí és on et porto diferents idees de marques que juguen amb els beneficis dels seus productes, per enamorar-te, per apel·lar a les teves emocions, per destacar davant la competència.

Kiss Me Mum és un clar exemple de valors. No només et fa recordar els petons de la mare quan eres petit sinó que també és un producte solidari. Valors de marca en la descripció del producte

Què diferència AnjaBCN d’altres marques de bosses? Que va directe a les mares. A les mares que van carregades amb bolquers, xumets, joguines però alhora volen anar elegants i utilitzar la mateixa bossa per la feina, per passejar i per sortir. I ho deixa ben clar a la seva descripció de producte.

Charuca. Papereria per organitzar-se millor. Perquè com ella diu no cal treballar més, cal treballa amb focus. I és el que remarca en les seves descripcions. Beneficis, no descripcions tècniques.

Arquitectura del libro i els seus àlbums personalitzats. No són per qualsevol moment, no són qualsevol àlbum. Són per guardar aquells records especials. Tocant l’emoció del comprador.

 

T’atreveixes a jugar? Vols provar com serien els teus productes si parlessin des de les emocions? Des del punt de vista de qui ho compra? T’espero als comentaris

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.