Quan comencem a comunicar el nostre servei o producte estem tan emocionats, en tenim tantes ganes que sigui conegut, que el primer que fem és obrir-nos comptes a les xarxes socials.
Al cap d’unes setmanes ja no sabem què publicar, si estem aconseguint vendre o si realment val la pena tota l’estona que estem perdent publicant a les xarxes socials.
El problema és que moltes vegades comencem la casa per la teulada.
La meva recomanació sempre és frenar. Frenar un moment i assegurar-nos que tenim un pla. Sense pla no avancem o ho fem sense cap sentit. I si ho fem sense cap sentit, com esperem tenir resultats?
Per què necessites un pla de comunicació?
Si no saps ben bé si necessites un pla de comunicació o no, si creus que l’estratègia no és important, et recomano llegir aquest post
Com crear un Pla de Social Media en 7 senzills passos
Sí, són 7 passos els que necessites per crear el teu pla. En vaig parlar ja fa un temps al blog però crec que és interessant recuperar aquest post.
Són 7 passos bàsics però que ens ajudaran a tenir les idees clares de saber què, a qui i com volem comunicar.
Com crear una estratègia de continguts a Instagram
La veritat, segur que en la primera xarxa social que penses on donar-te a conèixer és Instagram. Està tant de moda… Però abans de fer aquest pas, com abans, asseu-te i pensa què vols comunicar i a qui. Només començant amb una estratègia la comunicació serà més fluïda i et donarà més resultats.
Saber per a qui escrius amb un pla de continguts
Tenim estratègia. Tenim client ideal a qui volem comunicar-nos. Però… tenim continguts? El pla de continguts és el gran oblidat de les estratègies de comunicació. Sí, fem calendaris editorials i planifiquem quan volem publicar. Però no dediquem prou temps a pensar quin tipus de contingut publicarem.
Així que ja ho saps, abans de començar la casa per la teulada pensa en tenir un bon pla.