fbpx

Exemple InfoNews

Explora les notícies més rellevants del sector retail, cada setmana al teu correu.


SECTOR RETAIL – LES 5 NOTÍCIES CLAU D’AQUESTA SETMANA

Puma, única empresa tèxtil entre les cent més sostenibles del món i canvis per ampliar la sostenibilitat

Corporate Knights ha publicat el seu rànquing Global 100 de les empreses més sostenibles del món. En aquest rànquing es troben les 100 empreses amb una facturació de més de mil milions de dòlars ordenades segons el nivell de sostenibilitat.

I l’única empresa tèxtil que apareix en aquesta llista és Puma. Fins a un 54% dels ingressos de la companyia alemanya provenen de productes sostenibles.

Això fa plantejar-se, les empreses tèxtils es plantegen fer canvis cap a la sostenibilitat? Mònica Rodríguez de Recovo creu que calen negocis que ajudin a fer-ho possible d’una manera escalable, amb l’ús de materials de menor impacte o materials reciclats. Però també cal canviar processos, que només es podran realitzar amb ajudes, incentius, facilitats i educació per fer-ho bé.

Només així aconseguirem que Puma no sigui l’única que apareix al rànquing de Corporate Knights.

Can pop-up shops help to regenerate our High Streets?

Tot i que parla del Regne Unit, és interessant veure les propostes per lluitar contra els carrers amb locals buits.

Es planteja que el sector detallista en línia pugui fer botigues pop-up així donar la possibilitat que els clients provin productes i experimentin amb la roba o que els clients i els propietaris de les botigues puguin tenir contacte i interactuar.

També es reconeix que les empreses en línia poden ajudar a revitalitzar els carrers principals.

En canvi, es comenta que els pop-ups no són una solució per al problema de les botigues buides. Es necessiten estratègies físiques i digitals per al comerç detallista.

Dona CEO empresa de moda cerca: masclisme, salaris i sostre de vidre a l’era de l’ESG

A les botigues de moda, la plantilla és majoria femenina.

Però, què passa als consells d’administració o llocs de lideratge? Que desapareixen les dones i són els homes els que passen a formar part d’aquests consells d’administració.

Aquest article de Modaes explica les raons principals per les quals encara hi ha poca dona en posicions de poder (biaix de gènere, els homes són vistos com a millor executius, conciliació laboral, pressió estètica,…) i reflexiona que el sector de la moda ha de fer un pas endavant i buscar un canvi, com s’ha fet anteriorment amb la sostenibilitat, per posar-ne un exemple.

Cinc tendències clau per comprendre l’evolució del sector retail de cara al 2024

Adyen, plataforma de serveis financers, ha publicat Informe Adyen sobre el Retail:

1. Confiança i ús de la IA dins del sector: Cada vegada més es fa servir la IA per millorar l’experiència del client, optimitzar la cadena de subministrament, personalitzar ofertes, o gestionar inventaris de manera més eficient.

2. Seguretat estratègica davant l’auge dels ciberatacs: Els consumidors demanen que les botigues expliquin millor com a lluites contra el frau en línia, per confiar en les compres en línia.

3. Internacionalització: Tant en línia com de forma física, més del 30% dels retailers volen expandir-se internacionalment, Portugal, Mèxic i Itàlia són els països principals on centrar aquesta internacionalització.

4. Experiència unificada davant d’una demanda incerta: Només el 25% dels retailers espanyols venen els seus productes mitjançant un sistema de comerç unificat, on s’ofereix als compradors una millor relació qualitat-preu, programes de fidelització, promocions, avantatges, preus dinàmics i subscripcions. També s’està difuminant la relació entre botiga física i en línia i els compradors busquen descomptes personalitzats a les seves botigues habituals.

5. Major inversió en innovació: Es vol millorar l’experiència de compra amb nous mètodes de pagament, amb quioscs per consultar l’estoc, o utilitzant tecnologia a la botiga com a miralls digitals.

Breta de lideratge: per què les noves generacions ja no volen llocs de responsabilitat

Dels mil·lenials, només el 37% que són empleats desitja la feina del seu cap. No busquen la responsabilitat d’aquests llocs de treball.

Aquesta bretxa de lideratge, de la qual parla Vogue, és degut al fet que les noves generacions tenen altres expectatives a la feina: flexibilitat laboral i benestar personal.

La Generació Z sí que està més disposada a convertir-se en gerents, però els manca la confiança per liderar.