fbpx

Més enllà del soroll: una reflexió sobre la curació de continguts

Foto de Vlada Karpovich via pexels

En un món digital saturat d’informació instantània i fugissera, el contingut que recordem és el que deixa empremta. I ens deixa empremta perquè és un contingut treballat, que busca no ser temporal sinó que pugui llegir-se en qualsevol moment i continuar tenint rellevància.

I amb la curació de continguts passa el mateix.

La curació, com jo la tinc entesa, com la treballo, no es tracta d’una recopilació d’informació sota una temàtica només perquè parla del tema. Si no que per mi, la curació és un recull de continguts relacionats entre ells que volen fer reflexionar i pensar més enllà.

Valor en l’esforç: cura contingut que faci pensar

Una manera senzilla de fer curació de continguts és republicar articles, vídeos o notícies que són del sector que estem curant, pel simple fet que parlen del que ens interessa. Però, què estem aportant? Soroll? Nosaltres, els curadors que intentem evitar el soroll?

Quan curem contingut hem de tenir en ment un objectiu: que el que compartim aporti.

I què vol dir aportar? Donar una visió nova, ensenyar un contingut que potser havia quedat més amagat, posar en context. Pot voler dir tot el que vulguis.

És la diferència que veig entre la curació i els clippings de premsa.

Treballo amb clippings també i és habitual enviar newsletters amb totes les notícies de sector, o que parlen de la marca en concret. No hi ha cap context, no hi ha cap fil conductor, no hi ha unió entre notícies, unió entre punts que posen en context les diferents notícies.

I el que té de bo la curació, el que es busca amb ella, és unir punts i no ser tant egocèntrics amb els nostres continguts.

No es tracta simplement de connectar punts, sinó de fer-ho amb una intenció clara. La curació, en aquest sentit, es converteix en una plataforma per establir connexions significatives entre els continguts seleccionats i les idees que se n’extreuen.

Selecciona cuidant els detalls

Si ja tenim clar perquè curem, quins punts volem unir i quin és el missatge que volem donar, també hem de tenir en compte quins continguts curarem.

La idea no és recopilar tota la informació sobre un sector concret i republicar-lo, donar-ho a conèixer. De tota la informació que podem arribar a trobar a internet, quina és la que ens interessa ara? quina és la que ens ajuda a explicar la nostra visió? a posar context?

Així que un dels punts importants, també, de la curació de continguts és aturar-se a pensar si el contingut que hem trobat s’ajusta al que volem compartir, a la idea que estem oferint.

Això no vol dir que haguem de deixar de banda tots aquells continguts que no segueixen els nostres valors o que sembla que vagin en contra de la imatge que vol donar la marca. Algunes vegades, oferir aquest contingut amb una bona explicació o context, ens ajuda també a ensenyar els nostres valors com a marca. Polaritzar pot ser una manera de comunicar.

A més, aquest contingut que oferim, ha d’anar lligat a la nostra estratègia comunicativa. Això vol dir que algun contingut que hem trobat ara ens pot interessar compartir més endavant, quan s’alineï més amb el nostre calendari editorial.

Contingut que capti l’atenció

No promoguem el clickbait amb la curació de continguts.

No creem més soroll del que ja hi ha.

No captem l’atenció gràcies a una frase destacada.

O sí, però que el que compartim sigui alguna cosa més que una frase destacada. Que generi una connexió amb qui ens llegeixi, que faci pensar o reflexionar, que li aporti coneixement i que no hi hagi la sensació d’això la marca ho comparteix per fer-se propaganda. Si no que l’objectiu, per mi, és dotar de coneixement, informar, al lector. I amb el que aprèn de la marca, sentir-hi una connexió que el farà ser més fidel a ella.

A diferència dels clippings de premsa, la curació busca crear una sinergia entre els continguts seleccionats, establint connexions que posen en context i enriqueixen la comprensió.

La curació de continguts com a inspiració i coneixement

La curació de continguts, quan es fa amb intenció, busca ser alguna cosa més que un punt informatiu. No recopila informació sinó que la connecta entre ella i amb el coneixement que la marca ja té, per poder ajudar al lector a entendre el sector, la informació que li arriba o els valors que té l’empresa.

La curació vol educar, inspirar, donar coneixement.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.