Visibilitat. És el que tots volem quan entrem en el món de les xarxes socials. I amb aquesta visibilitat esperem a més, més vendes. Aquí és on jo poso el fre de ma. Perquè visibilitat sí, és el que es pot aconseguir amb una bona estratègia. Però vendes s’aconsegueix amb molt de treball, amb paciència i amb anar fent. I moltes vegades no sabràs que les vendes et venen per les xarxes socials, sinó que gràcies a elles hauràs aconseguit una autoritat i notorietat que, a la llarga, et portarà els clients.
6 petites accions que ens aportaran visibilitat, autoritat i notorietat
- Utilitza imatges de branding. Per exemple, en el meu cas, utilitzo dos dies a la setmana la mateixa imatge amb una frase, sigui meva, sigui famosa, segons la imatge i el dia de la setmana. Aquestes imatges es tornen recognoscibles i em donen visibilitat.
- Constància a l’hora de publicar. Decideix cada quan vols publicar. Potser t’interessa tres vegades al dia, potser dos a la setmana. Però sigues constant. El canvi és notable quan decideixes ser constant a les xarxes socials. S’augmenten els likes, no passes tant desapercebut i a més, demostres que ets actiu.
- Utilitza hashtags. Et serviran perquè et trobin però alhora, si els personalitzes, serviran per crear una comunitat darrera d’ells. En pots crear per parlar dels teus webinars, per a reptes
- Crea contingut específic. T’has de posicionar com a expert en una temàtica, que és la que faran servir els teus lectors per trobar-te i ser-te fidels. Et poden agradar moltes coses, des del ioga a la decoració, passant per les excursions. Però has de pensar que la teva empresa és, per exemple, de creació de bolsos. Has de parlar d’ells, de les teles que utilitzes o de què t’inspira per la nova col·lecció però tot al voltant dels bolsos.
- Col·laboracions o guest-posts. És una manera d’obrir-se a nous lectors. Et dónes a conèixer davant una audiència que normalment no és la teva, crees col·laboracions que et donen autoritat. Són persones que tenen una audiència més alta que la teva i que tracten temes semblants o amb els que pots encaixar, sense arribar a ser competència.
- Fes live vídeos o webinars. Sï, els webinars s’han posat molt de moda i n’hi ha cada cop més. Però també poden ser vídeos setmanals a través de Instagram o Facebook. És com fer una presentació en públic i amb el que al principi no et pots sentir comode, però la reputació que genera una presentació en públic és alta. I respecte això, cara al setembre hi haurà novetats per aquí…
Necessites una empenta per a millorar la teva visibilitat? Demana’m una sessió de valoració!