fbpx

Pinterest i Flipboard com a eines visuals per a curadors: Organitza i comparteix contingut de manera atractiva

Es parla molt de la importància de la imatge i del vídeo quan es crea contingut, o quan es consumeix, però poc es parla de dues eines que treballen, per sobre de tot, aquest tipus de format. I a més són dues eines ideals per fer curació de continguts. Pinterest i Flipboard.

Tot i que Pinterest va néixer com a una xarxa social, i la possibilitat de deixar comentaris encara està activada, poc servei fa. És més una plataforma per trobar idees i inspirar-se que com a xarxa social. I per una persona que fa curació de continguts, a més, és una eina quasi imprescindible.

Flipboard sí que va néixer amb la idea d’agregar notícies. I ho fa amb un format molt visual, com de magazine digital.

En parlem amb més detall:

Pinterest: No només un feed d’imatges, també una eina de curació.

Pinterest és conegut principalment per la seva capacitat de mostrar imatges atractives, però és molt més que una plataforma de xarxes socials orientada a l’estètica. És una eina molt potent per a curadors de continguts, ja que permet trobar, organitzar, i guardar informació visual de manera clara i eficaç. Els usuaris poden crear taulers (boards) i enganxar pins (entrades) que poden incloure articles, imatges, vídeos o enllaços a altres recursos web.

Organització visual del contingut

Un dels aspectes més valuosos de Pinterest és la capacitat d’organitzar els continguts de manera visual. Els curadors poden crear taulers temàtics i assignar-hi pins relacionats amb una temàtica específica. Per exemple, un curador de continguts dedicat a la salut i benestar laboral pot crear un tauler amb consells sobre gestió de l’estrès, un altre per tècniques de productivitat, i un més sobre mentalitat positiva. Aquesta organització per categories visuals facilita la recerca d’informació i permet als seguidors accedir ràpidament als temes que més els interessen.

Facilitat per a descobrir nous continguts

Pinterest té com a part negativa que es pot convertir en un pou sense fons. Alhora aquest punt és el seu fort. Es pot explorar pins relacionats al pin original que s’està consultant, ja que quan s’hi accedeix et mostra propostes semblants, de la mateixa temàtica, etc. I tot sota una recerca visual. Hi ha un buscador per paraules clau, on, com a resposta es mostren taulers, imatges o persones a qui seguir amb contingut relacionat. Aquest aspecte és especialment útil per a curadors de continguts, ja que permet als seguidors descobrir continguts nous i rellevants relacionats amb els seus interessos.

Visualització de pins: imatges, infografies, vídeos

Si el que es vol és utilitzar Pinterest per donar a conèixer algun contingut propi, Pinterest ofereix la possibilitat de crear pins que no només són imatges, sinó que poden ser infografies, vídeos o imatges amb text. Predominen la combinació de textos i visuals, ja que fa que el contingut sigui més atractiu i més fàcil la seva lectura primera, com a mode de filtre per saber si el contingut original és el que interessa. Per exemple, un curador de continguts que treballi en el sector de la tecnologia pot trobar tutorials en vídeo o enllaços a articles sobre les últimes tendències tecnològiques, complementats amb infografies explicatives.

Col·laboració i Creació de Comunitats

Un dels aspectes més potents de Pinterest és la possibilitat de col·laborar amb altres usuaris per crear taulers compartits. Aquesta funcionalitat és ideal per als curadors que volen treballar en conjunt amb altres professionals del seu sector per curar contingut de manera col·lectiva. A més, els usuaris poden interactuar amb els pins mitjançant comentaris i seguir-se mútuament, creant així comunitats de curadors dins d’una mateixa àrea d’interès.

Flipboard: Crear revistes digitals

Flipboard és una altra eina visual que facilita la curació i distribució de continguts, però amb un enfocament més semblant a la creació de revistes digitals personalitzades. Les seves funcionalitats estan dissenyades per permetre als usuaris agrupar i presentar contingut d’una manera visualment atractiva. Com a curador de continguts es pot utilitzar Flipboard per recollir articles, blogs, notícies i imatges de diferents fonts i crear revistes personalitzades per temàtiques concretes. Aquí et deixo algunes formes en què Flipboard et pot beneficiar:

Creació de revistes digitals personalitzades

En aquesta plataforma, els usuaris poden crear revistes personalitzades basades en temes específics, i afegir-hi articles, enllaços, vídeos o imatges. Per exemple, un curador dedicat a la salut laboral pot crear una revista digital amb recursos sobre estratègies per evitar el burnout, consells per mantenir una bona postura a l’oficina, i notícies sobre la salut mental en l’àmbit professional. A diferència d’altres eines, Flipboard permet que els continguts estiguin organitzats en una estructura dinàmica i atractiva, similar a la de les revistes, la qual cosa proporciona una gran experiència visual als lectors.

Integració de fonts diverses

Un dels avantatges de Flipboard és que permet integrar continguts de diverses fonts i plataformes en una sola revista. Això és especialment útil per als curadors que volen mantenir-se al dia amb temes molt variats dins d’un sol sector. Mitjançant la funció de seguiment de fonts, els curadors poden crear revistes que incloguin articles de notícies, blogs especialitzats, vídeos i fins i tot posts de xarxes socials, tot integrat en un sol espai.

Fomentant la Interacció amb l’Audiència

Les revistes de Flipboard són interactives i permeten als usuaris compartir, comentar i seguir altres revistes, la qual cosa ajuda a ampliar l’abast i fomentar la interacció amb l’audiència. Aquest tipus de retroalimentació directa és essencial per als curadors de continguts, ja que els permet saber quin tipus de contingut està sent més valorat per la seva audiència i ajustar-se a les seves necessitats.

Optimització per a dispositius mòbils

Flipboard està dissenyat per ser extremadament visual i per optimitzar l’experiència de l’usuari en dispositius mòbils, com també passa amb Pinterest. No sempre l’adaptació a formats mòbils o de tablets és, encara ara, senzill, i quan es tracta d’imatges, que la plataforma s’adapti, millora molt l’experiència. En el cas de Flipboard, l’adaptació no fa perdre la sensació de revista digital, creant una presentació neta i agradable.

Pinterest i Flipboard, quina és la millor plataforma per triar?

Com sempre depèn del que es busqui o es necessiti. Pinterest és ideal per buscar i organitzar el contingut, no tant per compartir. Flipboard és ideal per presentar els continguts curats d’una manera atractiva, agrupada i seguint fins i tot un storytelling.

Per ajudar-te a decidir, destaquem les diferències clau que poden influir en la teva elecció com a curador de continguts:

  • Pinterest és millor si vols crear taulers temàtics visuals i organitzar una gran varietat de continguts, com ara imatges, tutorials i articles de manera estructurada.
  • Flipboard, en canvi, gràcies a les seves revistes digitals interactives, és ideal per curadors que vulguin donar a conèixer els continguts i proporcionar una experiència més dinàmica i narrativa.

Potenciar la curació de continguts amb Pinterest i Flipboard

Ambdues eines, Pinterest i Flipboard, permeten als curadors de continguts organitzar i compartir informació de manera visual i atractiva. Mentre Pinterest és més útil per a la cerca i la descoberta visual de continguts, Flipboard s’adapta millor a la creació de revistes digitals dinàmiques i la curació de contingut de múltiples fonts. El més important és utilitzar-les com a complement de la teva estratègia de curació, aprofitant les seves característiques per proporcionar als teus seguidors continguts que no només siguin útils, sinó també visualment estimulants i fàcilment accessibles.

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.