A vegades pensem que publicar a xarxes socials i escriure un blog ja és suficient per aconseguir ser visibles a internet.
Quan veiem com canvien tots els algoritmes possibles pensem que fent un anunci de pagament a la xarxa social que més ens agradi ens portarà el tràfic necessari a la web.
I això fa que quan els resultats no són els esperats ens desanimem i pensem que les xarxes socials no serveixen per res.
Però no tenim en ment tota la feina que hi ha darrera.
Què hi ha darrera la feina de social media?
No podem començar la casa per la teulada. I crec que amb aquesta expressió tots hi estem d’acord. Però llavors…. perquè comencem a moure’ns a les xarxes socials sense plànol? El nostre plànol és una estratègia. Sense una estratègia no sabem a qui volem comunicar, què volem aconseguir (els nostres objectius), a on estarem i cada quan publicarem.
A més a més podem tenir una estratègia però no saber-la portar a terme. És molt fàcil escriure uns objectius que ens poden semblar més o menys realistes (o esperats i desitjats per nosaltres) però que després no sapiguem com fer-los realitat.
Per poder-los fer realitat hem de treballar amb un calendari editorial i posar-lo a la pràctica. Significa que has d’escriure posts cada X temps (cada 15 dies és una bona mesura), publicar diariament a les xarxes socials… i tot això seguint la estratègia que tens hem marcat. Perquè no parlarem al blog de coaching per empresaris i a les xarxes ensenyarem la vida del fill acabat de néixer…
Cada xarxa social té una manera de parlar o de generar engagement. Tot i que moltes xarxes permeten replicar el contingut a una altra xarxa social (Instagram permet publicar el mateix a Facebook o a Twitter per exemple), la seva manera de comunicar és diferent. Millor explicar el mateix però amb el llenguatge de cada un.
El que més mandra fa habitualment és revisar les analítiques. Ens diuen més coses del que pensem en un primer moment i tenir-les en compte ens ajuden a crear contingut alineat amb el que els nostres lectors volen.
Perquè el més important és oferir al nostre lector el que ell vol, el que està buscant. D’aquesta manera crearem fidelitat, ens vindrà a llegir i a comentar.