Entre tot el correu que m’entra a la bústia diàriament, les newsletters que més m’interessen són aquelles que m’aporten informació extra. No les que venen els seus serveis així com així, les que m’ensenyen el catàleg de les novetats. Sinó les que ho fan amb una història darrera, les que aporten informació, coneixement. Són les que utilitzen la tècnica de resumir a la newsletter.
A les empreses fer curació de continguts les beneficia.
És una manera de destacar davant de la competència, convertint-se en un referent. Les persones volem estar informades, volem tenir un punt d’informació sobre un tema del que tenim interès. I busquem la manera fàcil d’estar informades.
I si ets tu qui ens informes?
A través de les newsletters curades pots oferir continguts, informes, estudis o recursos d’altres entitats o marques. Notícies del teu sector. Són continguts que no has de crear tu (guanyes temps) i que manté com a referent. Afegint un resum al contingut que comparteixes, dónes un valor afegit com a marca. Ensenyes els valors de la marca i els coneixements en el teu sector.
Què són les newsletters curades?
Una newsletter curada és la que ofereix diferents continguts de tercers. Pot ser en format de llista de links sota una mateixa temàtica, amb un resum previ o amb un toc personal, creant una història amb els links afegits entremig.
La tècnica de la content curator: resumir
El contingut és un resum de l’article original que ajuda al lector a fer-se una idea sense necessitat de llegir l’article.
Amb el resum redactem, com a curadors, un text reduït però que dóna a conèixer allò que ofereix la font original. Posem les paraules clau i fem un esbós, perquè el lector decideixi si li pot interessar llegir l’article complet o amb el resum ja en té prou.
I com ho podem fer?
Els articles es poden compartint-se només posant el link amb el titular o també amb la tècnica de resumir a la newsletter. El resum serveix per saber si el contingut que estem compartint ens pot interessar per llegir més a fons. Apart, en el resum, com a marca, ja pots fer una primera valoració.
Alguns exemples:
Estudis: El canvi horari i com aprendre a dormir millor.
Poc utilitzats però molt efectius, els estudis o les estadístiques ajuden als lectors a veure per on es dirigeix el sector. Una manera de curar estudis és donar un resum extraient la part que més interessa remarcar i afegir el link de l’estudi. També es pot crear una infografia o gràfiques que reforcin de manera visual.
Aprofitant que hi ha un canvi horari, aquesta newsletter francesa exposa com han canviat les nostres rutines de son en els últims anys. Ho fa amb un enllaç a un article que en parla.
Lectures recomanades: quan la literatura ens parla de les avantatges de caminar
Hi ha newsletters que fan llistes de lectures recomanades com a complement del que estan explicant. Un exemple és Campo Visual. Aquestes lectures recomanades poden ser de tercers o pròpies, de posts que s’han publicat anteriorment i que es recopila en un de sol.
A més a Campo Visual posen un extracte una frase del llibre en el que es refereixen i que encaixa amb l’explicat.
Notícies: un article sobre un detectiu ens pot donar claus per treballar millor
Es pot centrar la comunicació amb continguts de notícies, del sector o no, que ens poden ajudar a fer entendre una idea. En l’exemple de sota un article sobre Sherlock Holmes i la seva forma d’investigar dóna peu a The Assist a donar unes claus per mantenir l’atenció i fixar-se ens els detalls en el dia a dia de l’emprenedor.
Imatges: Quan tens una col·lecció d’imatges i les reparteixes temàticament
Els fotògrafs o les pàgines de fotografies de stock poden oferir les seves imatges a través de newsletters temàtiques.
En el cas de Stock that rocks a les seves newsletters ofereixen una recopilació de fotografies pròpies (es pot curar contingut propi també) segons l’estació de l’any en el que es troben o una temàtica concreta.
Aquests són algunes exemples de com una newsletter curada pot oferir més que informació de la marca, pot oferir contingut relacionat que ajuda a comunicar valors, alhora que dóna a conèixer els serveis o productes de la marca.