La newsletter es el nuevo Instagram. Era la frase inicial d’un article de Vogue i em va quedar gravat. S’està tornant a les newsletters perquè volem temps per llegir en calma, a assaborir el contingut que ens ofereixen, sense dependre d’algoritmes que ens plantegen ensenyar-nos certs continguts per davant dels altres.
Tot i aquesta idea que la newsletter ens ha de servir per oferir un contingut especial, una lectura en calma, encara hi ha moltes newsletters que són solament recordatoris del que s’ha publicat al blog aquella setmana. O que són emails de venda. I això que hi ha molts tipus de newsletters, quasi sempre es va a la bàsica.
No és una mala opció però hi ha més varietat, en les newsletters, i si volem destacar necessitem ser diferents.
Quins tipus de newsletters pots enviar?
Hi ha diferents models de newsletters que pots utilitzar, et pots centrar en un de sol o variar entre dos o tres d’ells.
La newsletter història
És la newsletter amb un toc més personal, ja que s’utilitza per oferir un contingut a través d’una història. La idea és oferir valor a l’audiència, no vendre. Tot i que al final de tot pots afegir un comentari, PD, amb informació d’un producte o servei que ofereixis relacionat amb la història,
La newsletter de venda
La newsletter que serveix per promocionar un producte o servei. La idea és que arran d’aquesta newsletter el lector compri. No és recomanable que sigui l’únic model de newsletter que enviem, ja que no s’aconsegueix relacionar-se amb el lector més enllà de la venda.
La newsletter mixta
Una newsletter que té un toc personal, una història, i que alhora ven un producte o servei. És el model ideal, perquè atreus al lector amb uns història més o menys personal, que fa que es pugui sentir atret pels valors de la marca i no sent com si estiguessis venent contínuament (com passa amb la newsletter de venda)
La newsletter curada
Una newsletter curada és la que ofereix diferents continguts de tercers. Pot ser en format de llista de links sota una mateixa temàtica, amb un resum previ o amb un toc personal, creant una història amb els links afegits entremig. La meva A Magazine és un exemple de newsletter curada
Quina newsletter hauries d’enviar?
No hi ha un model millor o pitjor, cada un té les seves avantatge si els seus inconvenients. Depenent de la freqüència en la que l’enviïs, una opció serà millor que l’altre. Si envies una newsletter mensual millor que sigui un model mix, tot i que és recomanable enviar newsletters amb una separació màxima de 15 dies entre cada una.
Què has de tenir en compte a l’hora de fer una newsletter?
- El primer de tot és saber cada quan vols enviar la newsletter. Com he comentat més amunt, una bona freqüència és entre un email diari a un quinzenal. La majoria de negocis en fan un setmanal excepte en moments de llançaments.
- Decideix amb quina eina enviaràs la newsletter. Mailchimp per començar és una bona eina.
- Calendaritza dies especials, celebracions que t’interessen especialment pel teu negoci… T’ajudaran a tenir idees de continguts per enviar.
- Fes una pluja d’idees de temes del que pots parlar a la newsletter, temes que sàpigues que interessen al lector (respondre dubtes que tenen, donar a conèixer punts del teu sector…)
- Pensa en quin tipus de contingut compartiràs. Poden ser receptes, tutorials, imatges, vídeos o contingut escrit.
- Aprofita contingut que ja tens escrit per enviar-lo a través de la newsletter. Pot ser contingut que vas escriure fa un temps al blog i que encara és d’actualitat, és possible que tinguis seguidors nous que no sàpiguen de l’existència d’aquest contingut.
Una bona idea abans de començar a enviar newsletters és que miris a quines estàs subscrita. Quin tipus de newsletters són? Què t’agrada d’elles? Com venen i cada quan ho fan? I amb quatre idees clares, fes el pas. Quan comencis veuràs que no és tant complicat.
I si no saps com començar, no saps quina és la millor estratègia per al teu negoci, demana’m una consultoria i en parlem. Amb una mirada externa sempre és millor.